torsdag 6 september 2012

Muffins

Jag jobbade med Mikaela.

Vi började med att smälta margarin som sedan fick koka upp tillsammans med vattnet, samtidigt som den andra av oss vispade ihop ägg och socker. Vi blandade ihop dom "torra" ingredienserna och rörde sedan ner blandningen i ägg och socker röran inan vi tillsate margarinet och vattnet. Vi satte på ugnen (vi hade glömt det och upptäckte detta när vi var klara). Vi väntade på att ugnen skulle bli var och sate sedan i plåten med muffins på.

Det gick bra bortsätt från att vi glömde sätta på ugnen då. Det smakade även gott det får 7/10.

Eftersysslorna var att sätta upp stolarna, diska, och torka.

Kan tyvärr inte komma på vad jag har lärt mig mer än att kolla ugnen så att den verkligen är varm när jag är klar med det jag har bakat.




Recept

Ingridienser:
50 g margarin
1dl vatten
2 ägg
2 dl socker
Smaksättning (ex. vaniljsocker el. kakao)
3 dl mjöl
2 tsk bakpulver

Gör så här:
° Sätt ugnen på 175° 
° Smält margarinet och koka upp tillsammans med vattnet
° Vispa ägg och socker poröst
° Blanda ihop ”torra” ingredienser
° Rör ner de ”torra” i ägg & socker blandningen
° Vispa ut klumparna
° Häll i margarinet & vattnet
° Vispa slätt
° Fördela i 18 st muffinsformar och sätt i i ugnen i 20 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar