fredag 7 september 2012

Lungkapasitet

Material: 

Spirometer


Hypotes:

 Jag tror att lungkapasiteten beror mycket på hur man mår, hur mycket man tränar. Tror även att killar har bättre lungkapasitet. Även ålder och stolek. även om du sitter eller står.



Så här gick jag tillväga:

Jag blåste i Spirometen och kollade resultatet.


Resultat:

Stående:
Jag: 2500
Vilma: 2900
Lovisa: 2800
Mikaela: 2900
Frida: 2600
Sara: 2600
Anders: 1900
Richard: 2800
Leon: 4100


Slutsats:

Killar har bättre lungkapasitet än tjejer, hur tränad man är har också betydelse och om man sitter eller står.

2 kommentarer:

  1. Bra hypotes och tydligt redovisad lab. utvecklingsmöjligheter slutsats/sammanfattning

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker personligen att min labb är väldigt väldigt enkel, tyvärr.

      Radera