måndag 5 november 2012

Köttfärssås med spageti

Jag jobbade med Tim. Jag gjorde köttfärssåsen medan Tim kokade pastan.

Recept:

2 personer
Ca:10 min
Ingredienser:

1/2 gul lök
1 vitlöksklyfta
150 g köttfärs
1 1/2 dl krossade tomater
2 krm salt
1 krm peppar
1 krm paprikapulver
2 krm örtkryddor
2 msk tomatketchup el. 1 msk tomatpuré
1 msk margarin/smör/matfett
klippt persilia

Gör så här:

° Skala och hacka löken och vitlöken.
° Värm matfettet i en stekpanna el. stekgryta.
° Fräs löken tills den fått en ljusgul färg.
° Lägg i köttfärsen och låt den brynas tillsammans med löken i ca: 5 min. Finfördela färsen tills den blir
            gryning.
° Tillsätt krossade tomater, kryddor, tomatketchup el. tomatpuré. Låt det sjuda i 5 min på svag värme.
              Tillsätt ev. vatten om det behövs.
° Skölj och klipp persiljan och strö över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar